Hír

Mi teszi az új zászlóshajó Philips OLED+ TV-ket különlegessé?

Felkértek egy olimpiai tornászt és az Abbey Road Stúdiót, hogy megmutassuk mire is képesek.

„A hajnali napsugár áttör Hampshire lombjai között, miközben Eythora Thorsdottlr járatja egy ámulatba ejtő, 1962-es cseresznyepiros Volvo P1800 motorját, hasonlót, mint amilyet Roger Moore is vezet Az Angyal című sorozatban. Egy oktató odahajolva magyarázza el a váltó használatát – minden bizonnyal a legjobb vezetési lecke, amiről álmodhatnánk?

A 21 éves ismeri az automatikát, de egy klasszikus autó kuplungja különösen határozott érintést igényel. Ez nem jelent nyomást Eythora számára, aki egy olimpiai tornász, többet tudva mindenkinél a lábmunkáról. Ahogy a rendező felvételt kiállt, a lány félrehúz és beindítja a motort a felhajtón. Egyfajta huncutság is megjelenik szemeiben, melyet a kamera is imád.”

Ő is meghívást nyert a Let The Light In (Engedd be a fény erejét) forgatására – egy film, amely a Philips új zászlóshajó-, 934 és 984 OLED+ modelljeinek kép- és hangminőségének bemutatására szolgál. Később megnézve ez egy igazán magával ragadó élmény lesz, részben emiatt is rendelkezik a stáb olyan felszereléssel, amely alkalmas 4K Ultra HD felvételeket készíteni akár 1000 képkocka/másodperccel. Másrészt emiatt vagyunk körülvéve poros- antik csecsebesékkel és régi bútorokkal, melyek szöges ellentétben állnak a többi színátmenettel.

A holland származású, izlandi felmenőkkel rendelkező tornász, Eythora egy európai ezüstérmes olimpikon, aki a 2016-os Riói olimpián vett részt – jelenleg pedig a 2020-as Tokiói eseményre készül. Mindössze a felvétel miatt iderepülve, a lány magával hozta a koreográfusát is, hogy egy személyre szabott előadást koreografálhasson meg. Egy hullámzó- vörös koktélruhába öltözve megragad egy csokor élénklila hortenziát.

A drapériát hátrahagyva a parkettán végig úszó hajnali napsugarak világítják meg, majd óvatos mozgással leporolja a nagyapa-órát és a nagyzongorát. Ezt követően a stadion előadásait idézve bukfencezik majd magasba emeli mezítelen lábait a nyugalom és egyensúly érzetét megidézve. A figyelem azonnal a ruházatára irányul, amely a hajnali sugarak átszűrődésével örökös színjátszásba kezd.

Ez részeben viszont csak a televízió varázslata. Különböző napszakokban forgatva a stábnak tisztában kell lennie azzal, hogyan imitálhatják a természetes fényviszonyokat – amely a valóságban mindössze csak 40 percig tart minden reggel. A szobában felcsapó vízpára egy 80-as éveket idéző füstgépből tör föl, megtörve a kültéri fényt – a vastag rétegekben feltörő füst az ablakon keresztül szűri meg a „napsugarakat”.

És itt jön képbe a TV varázslata. Amikor a felvételeket a 934 és 984 modelleken nézzük, – harmadik generációs P5 motorral – fel fog tűnni Eythora ruhájának és bőrszínének valósághű részletessége – nem is beszélve a hátraszaltók sima és folyamatos mozgásáról. A HDR10+ -nak köszönhetően az eredeti részletek megmaradnak, a színek pedig valósághűek lesznek. A film egyik kiemelkedő témája a sötétségből való átmenet a fény felé – a tökéletes lehetőség bemutatni a kiemelkedő kontrasztokat az OLED+ valódi feketéi mellett.

Milyen élmény volt ezt élőben látni? Paul Frost kreatív igazgató a következő szavakkal mesélt: „Az egyik legcsodálatosabb dolog látni mennyire könnyed volt a lábain a lány. Tornász lévén persze elvárt, hogy tudja, hogyan oszthatja el a testének súlyát, de a szökkenései és hátraszaltói szinte hangtalanok voltak a parkettán. Olyan volt, mintha csak a TV-ben néztem volna őt.”

A Philips 934 és 984 elmossa a különbségeket a valóság és a televíziózás között, hogy azok alig legyenek megkülönböztethetők.

Előtérben a Technológia

A rendező, Leigh Emmerson álomszerű élményt szeretett volna kelteni a szuper-lassítás használatával. Ez a 60 képkockát megjelenítő TV-k számára legtöbbször azt jelenti, hogy 120 képkocka/másodperccel rögzítik a felvételeket Red Gemini kamera segítségével. Ezzel ellentétben egy másodlagos kamera is – Phantom VEO4K – is használva volt a forgatás során.

Leigh a következőt nyilatkozta: „A Phantom különlegessége az 1000 képkockás felvételek rögzítésében rejlik – ideális a szuperlassítások számára. De nekünk csak 400-500 képkockára volt szükségünk másodpercenként.” A felvételek gyorsan elérték a terrabájtos méreteket, így csak bizonyos esetekben használták, mint például a ruha hullámzásának rögzítéséhez, vagy éppen a levegőben szálló por megörökítéséhez. A film ezenfelül mozi minősítéssel rendelkezik a Dolby Vision használatának köszönhetően.

A Let The Light In ezeknek a drámai színkontrasztok megmutatásának fényében készült el. Az OLED+ a pixeleket egyenként is képes vezérelni akár háttérvilágítás nélkül is. Ez azt jelenti, hogy a feketék ténylegesen feketék – ahogy az látható akkor is, amikor a Volvo 1800 a sötét erdőn megy keresztül. A HDR10+ (High Dynamic Range) dinamikus metaadatokat használ, így a fényerő képkockáról-képkockára változtatható. A nézők teljes színskálás lefedést élvezhetnek még akkor is, amikor csak sötét és világos elemek jelennek meg a felvételen.

A Philips Ambilight technológiájának köszönhetően a képernyő valósággal magába szív. A televízió hátulján LED-ek találhatóak, amelyek megvilágítják a szobád falát a képernyőn domináló színekkel, így a megvilágított szobád még inkább elmélyít az élményben. Ez több mint egyszerű fényjáték, hiszen a képernyő is nagyobbnak tűnik, ezzel pedig minden eddiginél közelebb hozva az élményt.

Hangélmény a szívében

Az Abbey Road Stúdió 2-es stúdiója volt a megfelelő választás az A-listás zenészeink számára, ahol a Beatles rögzítette zenéit. A testreszabott kompozíció feszültséget és drámai hatást kelt a filmben, amely kiváló kiegészítése az érzéki vizuális kontrasztnak.

„Ez a zene lassú kibogozásáról szól, amely életre kelti az előttünk álló utazást.” – mondta Thomas Balmfoth, társszerző.

Bob Bradley társszerző egyetért vele: „Libabőrös leszel amikor egy olyan helyen hallod a zenét megszólalni, mint ez is.  Biztosítani fogjuk, hogy a végső zene széleskörű lesz és kihasználja a TV által kínált teljes spektrumot.”

A Bowers & Wilkins-szel közösen tervezett hangrendszer piacvezető hangzást biztosít a beépített TV hangszórók (934-es modell) és hangrendszerek (984-es modell) között.

A katedrálist felidéző mennyezet alatt a zenekar teljesen elhalkul, majd egy tűcsepp hangját követően a húrok és a nagyzongora újra zenére lendül. A mixelő stúdióban minden hangszer külön el lett szigetelve és a lehető legjobb hangolással lettek rögzítve. Ez kifejezetten fontos egy olyan TV hangrendszer számára, amely Dolby Atmos támogatással is rendelkezik (934). Ezek az igazi hangszerek jelentik az ideális választást a Philips nagyszerű és valósághű színmegjelenítése mellé.

Tudj meg többet az OLED+ -ról a Philips.com/oled+ oldalon.

Ad
Scroll to top